$ardon
[Kezdőlap][Kapcsolat][Én][Miért pont $ardon?]

Honnan jöttél, mit óhajtasz?

A napokban végre tudtam egy kis időt szentelni az Analitics által gyűjtött adatok átfogóbb tanulmányozására és érdekes felfedezést tettem!

Bár ezidáig is ismert tény volt számomra, hogy egy látogatóról ki lehet deríteni honnan érkezett weblapunkra, azonban sohasem gondoltam még bele, hogy kulcsfontosságú információkat hordozhat. Szó szerint kulcsfontosságúakat.

Mikor google-ben keresünk, vagy egy startlapos link gyűjteményben egy számunkra érdekes hivatkozásra kattintunk, akkor a szerveren egy környezeti változóban (referer) letárolódik annak az oldalnak a teljes címe, ahol a kattintás bekövetkezett.

Például a http://www.munkaruha.lap.hu -n kattintunk egy hivatkozásra, ami a mi weboldalunkra mutat, akkor a referer értéke a http://www.munkaruha.lap.hu lesz. Minden pontosan ugyan így működik, ha a google-ben a találati listában egy hivatkozásra kattintunk.

Tehát észre kellett vennem, hogy bizonyos látogatók úgy érkeznek a weboldalunkra, hogy elég komoly érdeklődést mutatnak egy bizonyos termék iránt, amely termék neve, vagy legjellemzőbb kulcsszava megtalálható a referer változóban. Hogyan is pontosan?

Hát így:

http://www.munkaruha.lap.hu => kulcsszó: munkaruha
http://www.gumicsizma.lap.hu => kulcsszó: gumicsizma
http://www.google.hu/#q=bakancs&fp=1&cad=b => kulcsszó: bakancs

Ezek után a következő átalakításokat eszközöltem a tartalomkezelőben:

Készítettem egy kulcsszó táblát az adatbázisban, ahova elkezdtem feltölteni egy adott termékcsoportra jellemző kulcsszavakat. Például:

Munkavédelmi lábbelik:

  • bakancs
  • cipő
  • gumicsizma
  • szandál

Munkaruha:

  • kertésznadrág
  • nadrág
  • kabát
  • póló

Ezek után készítettem egy kapcsoló táblát a termékcsoportok és a kulcsszavak közé, így minden egyes termékcsoportot össze tudok kapcsolni annyi kulcsszóval, amennyi csak jellemezheti.

Ezek után beiktattam egy kis funkciót a kezdőoldal vezérlőjébe, ami feldolgozza a referer-t és leellenőrzi, hogy található-e kulcsszó bármelyik részére. Ha talál, mint például a bakancs.lap.hu esetében a bakancs, akkor a kezdőoldali tartalom kiszolgálása előtt felkínálja a lehetőséget, hogy egy kattintással hozzájusson a látogató a kívánt termékekhez.

Próbáld ki! Keress a bakancs szóra a google-ben és kattints a Juhász Munkaruhára!

Kicsit még finomítom az eljárást és a következő fejlesztésben már mindenki számára elérhető lesz!

Hozzászólások

Juhász Attila írta ekkor: 2009-09-30 06:00:13

Miért mondtad, hogy egyetlen szót sem fogok érteni?

Ezt értem: munkaruha

Meg ezt is: bakancs

Mondjuk ebben már nem vagyok biztos: weboldal...

 
Tilk Anita írta ekkor: 2009-10-03 11:35:52

Értem? :)
Az biztos, hogy érkeznek megkeresések.
Gratulálok.

 

Szólj hozzá Te is!

Név:
E-mail (nem fog látszani):
Hozzászólásod:
AntiSPAM kód: